Veľké množstvo ľudí si myslí, že servisovať svoj automobil, ktorý je ešte v záruke môžu len v autorizovanom servise príslušnej značky.
Je to pravda? Nie nie je.
Bloková výnimka odzbrojuje niektoré neseriózne autorizované autoservisy, ktoré zneužívajú nevedomosť zákazníkov a zavádzajú ich o tom, že pokiaľ chcú mať platnú záruku na svojom novom vozidle, musia navštevovať autorizovaný servis aj pri úplne bežnom servise a údržbe vozidla.
V praxi to pre Vás, ako majiteľa vozidla, znamená predovšetkým väčšiu možnosť voľby. V skratke sa dá povedať, že vďaka blokovej výnimke máte teraz možnosť rozhodnúť sa, či svoje nové vozidlo zveríte do starostlivosti autorizovanému servisu, alebo sa rozhodnete pre nezávislý servis. Rozhodnutie je už len na vás.
Bloková výnimka sa dostala do platnosti 1.6.2010
Dôvodom zmien bol výrazný vzostup nákladov na opravu a údržbu v posledných rokoch, ktoré podľa komisie tvoria až 40% nákladov na prevádzku vozidla. V Bruseli sa preto rozhodli, že spotrebiteľ má právo slobodne sa rozhodnúť, kde si nechá auto servisovať.
Novinkou je aj povinnosť automobiliek umožniť značkovým a neznačkovým servisom vybrať si náhradné diely od alternatívnych výrobcov.